با طرح " اشتغال موقت بی‌‏كاران" مخالفت كنید

با طرح " اشتغال موقت بی‌‏كاران" مخالفت كنید

اتحادیه كارگران قراردادی و پیمانی كرج ، طی نامه ای به نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، طرح اشتغال موقت بی‌‏كاران را مورد انتقاد قرارداده و خواستار لغو آن شده است.
در این نامه آمده است : با عنایت به این كه این طرح در واقع با هدف خروج كارگران قراردادی از شمول قانون كار وتامین اجتماعی تنظیم شده است , نه تنها مشكلی از مشكلات جامعه را حل نمی كند ، بلكه تصویب آن منجر به بروز فاجعه های وحشتناك در سراسر كشور خواهد شد.
در ادامه این نامه آمده است : بهانه و حربه ای در دست كارفرمایان است تا در پایان قرارداد كارگران موقت , به كارآن ها خاتمه دهند و برای فرار از پرداخت حق بیمه به این طرح حیله گرانه روی آورند.
در خاتمه این نامه ، ضمن محكوم كردن این طرح آمده است : طرح مذكور ، زحمت‌‏كش ترین قشر جامعه ، یعنی كارگران كشور را از تنها امیدشان كه همان خدمات رفاهی ، تامین اجتماعی و حمایت های ناچیز قانون كار می باشد نیز محروم سازد ؛ لذا مستدعی است كه طرح مذكور را مردود شناخته و به نفع كارگران رای صادر نمائید.
گفتنی است ؛ نسخه هایی از این نامه برای اتحادیه های كارگران قراردادی سراسر كشور و رئیس كانون عالی شوراهای اسلامی كار ارسال شده است.


17 آبان 1383 12:16
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟